شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

شعلگی ریشه در زمین داشتن و سر بر آسمان ساییدن است...
زمینی بودن و چشم به آسمان داشتن...

اما همان لحظه که شعله در اوج به سر می برد
لحظه مرگ اوست!
و چه خوش است مرگ برای آرمان...

چه بی قرار است دل شعله برای پرواز و چه زبانه می کشد!
زبانه های آتش، نه از برای حرارت، که برای سوختن در حسرت پرواز است

نگاه شعله به آسمان است...
اما پابند زمین...

=======================

زمانی شعلگی بودم و دلی بیقرار، اما...
فهمیدم حتی گرما و میل به بالا رفتن هم از آفتاب وجود مولایم است. پس شبنم شدم...
اشک شب انتظار
شاید روزی، در جایی، نگاه آفتاب پشت ابر، که دیگر پشت ابر نبود (ان شاء الله) مرا دید و گرمای تبخیر برای وصل به خود، داد!
تا نیایی گره از کار بشر وا نشود...

=======================

پرواز کردن، ربطی به بال ندارد....
دل می خواهد...
ولی به وسعت آسمان...
دل را باید آسمانی کرد....

=======================

با تعریف و تمجید و احسنت و عالی بود و... به شدت برخورد میشه! لطف کنید که این دست نظرات رو نذارید چون حتی عدم نمایشش هم هیچ کمکی به نویسنده نمی کنه! من واقعا اذیت می شم وقتی این دست نظرات رو می بینم! کلی باید با خودم کلنجار برم! من ضعیفم تعریف شما روی من اثر میذاره! به خدا این کار برای من خوب نیست! دوستم باشید و برام کمک...ممنون

=======================

دیگه از این به بعد نظرات جز در موارد لازم جواب داده نمیشه. تایید میشه ولی جواب داده نمیشه! مگر این که سوال خاصی بپرسن و یا کار واجبی باشه. یا حرف خاصی زده بشه که به بحثی دلچسب منجر بشه.

همه برام به شدت محترم هستن اما این کار الان برام لازمه.

=======================

خیلی از پست های وبلاگم شاید اونقدر که باید گویا نباشه ولی توی جوابام به کامنتا حرف توی پست رو توضیح میدم. چون من آدمی هستم که حرفم رو توی گفتکو میتونم بزنم. اگر دلتون خواست دقیق متوجه منظورم از پستی بشید لطفا کامنتا رو و جوابشون رو هم بخونید. ولی تا قبل از اون در مورد پست قضاوتی نکنید!

=======================

اللّهم وفّقنا لما تحبّ و ترضی

آخرین مطالب
۱۴
شهریور ۹۵



+ خوشبختی یعنی این که برای خوش گذرونی و خواهری کردن برای یه دوست بری خونه شون. آخرش بفهمی بدون این که متوجه باشی داشتی تمام رور خدمت دختر حضرت زهرا سلام الله علیها رو می کردی...

چه چیزی بهتر از این؟!

+ خوشبختی یعنی اینکه همسرت بهت بگه: من راضی ام ازت..فقط رفتی بهشت منم شفاعت کن بیام پیشت باشم. میخوام اونجا هم کنارت باشم!
اون وقت تو بگی: از کجا می دونی که من میتونم تو رو شفاعت کنم؟ اصلا از کجا معلوم که جای من بهتر باشه؟!
و همسرت بگه: همین که من ازت راضی ام تو جات بهتر میشه!

خوشبختی یعنی این که این حالت نتیجه این باشه که تو فقط یه قطره از رنگ زندگی حضرت مادر رو به عشق ایشون به زندگیت زده باشی! همین...

+خوشبختی یعنی این که بری خونه کسی از فامیل(یه زن) برای زیارت قبولی.بعد ببینین که فامیلت(همون زن) برای پسرت و شوهرت سوغاتی آورده؛ ام به تو که می رسه بگه: برای هیچ کس چیزی نیاوردم!!!!

اما تو اصلا از نگرفتن سوغاتی ناراحت نشی و تنها ناراحتیت این باشه که چرا یه آدم همچین رفتاری داره! چرا یه آدم رفتاری انجام میده که پست بشه؟!

بعد همین که توی خودت فرو میری از غصه رفتار زشتی که در شان اون خانوم نبوده؛ شوهرت و پسرت و حتی شوهر اون خانوم این قدر بهت محبت کنن و رسیدگی کنن(اونم بدون این که بدونن تو ناراحتی) که بیشتر باعث حسودی اون خانوم بشه! و تو باز هیچ متوجه قضایا نشی مگه وقتی خونه رسیدی!!

خوشبختی یعنی این که درگیر این رفتار های بچه گانه نباشی!

خوشبختی یعنی این که همین زمان که ناراحت و غمزده ای، یاد این بیفتی که در جواب بدی، خوبی کردن کار کریمه! بعد تو به خدای مهربونت بگی: من با تو معامله می کنم و جواب رفتارای بد این خانوم رو نمیدم،البته با وجود این که قدرت دارم. با این قدرتی که بهم دادی به این خانوم محبت می کنم! می دونم که تو جباری و جبران می کنی!
کاش اون خانومم متوجه این بود که تو روزی رو میدی نه هیچ آدمی!
خوشبختی یعنی این که زمان ناراحتی و زمان امتحان یاد خدا بیفتی!
خوشبختی یعی این که بتونی یه روز از خدا غافل نشی!

یه لحظه... یه جا...

و ایمان داشته باشی که خدا شنوا و بینا ست

۹۵/۰۶/۱۴

نظرات  (۶)

سلام
خداقوت ... اجرتون با فاطمه الزهرا(س)

مشکل ما اینه که فراموش می کنیم خدا خدایی کردن بلده
خدا را شکر که خدای خوبی داریم :)

یاعلی
پاسخ:
سلام
خدا رو شکررررر خدای خوبی داریم!
۱۴ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۴ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خوشبختی تو همین بس ک محمد حسینو داری خخخخخ

هیچوقت نتونستم درک کنم چجوری آدم میتونه بین بقیه فرق بذاره!!

ببین بیوقتی هست شرایط متفاوت و باید رفتارت متفاوت باشه اینا منظظورم نیستا
منظورم همین ک میگی!مثلا بین اعضا یه خانواده!
مثلا بین پدر و پدرشوهر
درسته هرکدوم جدان و ... ولی یه رفتارهایی نشونه عقل آدم یه تفاوتهای نا بجاست

:)

*** ** * ***** ** ** *****
پاسخ:
خوشبختی من همین بس که محمدحسین و دوستام و همسرمو و خیلی چیای دیگه رو دارم!
هرکی یه چیزی برای خوشبختی داره!


آخر کامنتو با اجازه تون حذف میکنم! شرمنده!

بی نهایت لایک برای این پست زیبا...

پاسخ:
خواهش...
پروفایل رو بخونید لطفا...ممنون
واقعا همینطوره....
یه ذره رنگ حضرت زهرا خیلی زندگی رو خوش عطر میکنه....

خداقوت عزیزدلم...
زندگیت همیشه خوشبختانه
پاسخ:
:))
ای بابا این آدما رو نبینی راحتتری و اونام بیشتر میسوزن!

پاسخ:
این مهم نیست!
ببین دوستم! این آدمو نبینم..یکی دیگه رو نبینم... نمیشه که همه آدما رو از خودم دور کنم..میشه؟ من باید خودمو قوی کنم..قوی شدنم هم اینه که حواسم باشه هر کسی که به سمتم میاد قراره وسیله ای باشه برای امتحان خدا...حالا یا با خوبیاش من امتحان میشم یا با بدی هاش...
من اصلا ناراحت کار اون خانوم نشدم! ینی اصلا حواسم نبود که باید برای کسی سوغاتی بیاره(ازم پرسیده بود گفته بودم فقط نایب الزیاره باش. همین) و واقعا میگم من حواسم به این که زائر سوغاتی میاره نبود!(من یه جاهایی خیلی خنگم) ولی این که به این قصد این کار رو انجام بده و به کسی(حالا یا من یا هرکس دیگه) بی محبتی کنه ناراحتم کرده!!
ما اون قدر فرصت نداریم که آدما رو از خودمون بدون جهت دور کنیم!
در ضمن هم آدما وسیله هستن برای ابراز محبت به خدا! وقیت حواسم به این بود و بعد از حرف زدن با آقای همسر به این نتیجه رسیدم که من باید بدونم که از این وسیله(اون خانوم) خوب استفاده کنم. پس بهش بدی نمیکنم و اگر لازم بود خوبی ای انجا مبدم انجام میدم.
این منو خوشحال کرد. که تونستم همچین احساسی رو در خودم زنده کنم و البته خوشحالتر میشم که بتونم در عمل بروزش بدم.

کلا همه این چیزایی رو که توی این پست بود به چشم توفیق دیده بودم..یعنی خووشبختی! :)
خداروشکر که خوشبختی رو پبدا کردید
در ضمن شما دنبالیده شدید ما رو بدنبالید ممنون 

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.