شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

شعلگی ریشه در زمین داشتن و سر بر آسمان ساییدن است...
زمینی بودن و چشم به آسمان داشتن...

اما همان لحظه که شعله در اوج به سر می برد
لحظه مرگ اوست!
و چه خوش است مرگ برای آرمان...

چه بی قرار است دل شعله برای پرواز و چه زبانه می کشد!
زبانه های آتش، نه از برای حرارت، که برای سوختن در حسرت پرواز است

نگاه شعله به آسمان است...
اما پابند زمین...

=======================

زمانی شعلگی بودم و دلی بیقرار، اما...
فهمیدم حتی گرما و میل به بالا رفتن هم از آفتاب وجود مولایم است. پس شبنم شدم...
اشک شب انتظار
شاید روزی، در جایی، نگاه آفتاب پشت ابر، که دیگر پشت ابر نبود (ان شاء الله) مرا دید و گرمای تبخیر برای وصل به خود، داد!
تا نیایی گره از کار بشر وا نشود...

=======================

پرواز کردن، ربطی به بال ندارد....
دل می خواهد...
ولی به وسعت آسمان...
دل را باید آسمانی کرد....

=======================

با تعریف و تمجید و احسنت و عالی بود و... به شدت برخورد میشه! لطف کنید که این دست نظرات رو نذارید چون حتی عدم نمایشش هم هیچ کمکی به نویسنده نمی کنه! من واقعا اذیت می شم وقتی این دست نظرات رو می بینم! کلی باید با خودم کلنجار برم! من ضعیفم تعریف شما روی من اثر میذاره! به خدا این کار برای من خوب نیست! دوستم باشید و برام کمک...ممنون

=======================

دیگه از این به بعد نظرات جز در موارد لازم جواب داده نمیشه. تایید میشه ولی جواب داده نمیشه! مگر این که سوال خاصی بپرسن و یا کار واجبی باشه. یا حرف خاصی زده بشه که به بحثی دلچسب منجر بشه.

همه برام به شدت محترم هستن اما این کار الان برام لازمه.

=======================

خیلی از پست های وبلاگم شاید اونقدر که باید گویا نباشه ولی توی جوابام به کامنتا حرف توی پست رو توضیح میدم. چون من آدمی هستم که حرفم رو توی گفتکو میتونم بزنم. اگر دلتون خواست دقیق متوجه منظورم از پستی بشید لطفا کامنتا رو و جوابشون رو هم بخونید. ولی تا قبل از اون در مورد پست قضاوتی نکنید!

=======================

اللّهم وفّقنا لما تحبّ و ترضی

آخرین مطالب
۲۲
ارديبهشت ۹۶

شرایط مناظره سوم طوری پیش رفت که میتونم بگم در صحت و سلامت روانی و روحی کسی که به این آقای رییس دولت رای بده مشکوکم!!

آقای روحانی! امام رضا؟!!!!!
این ادبیات شماست به عنوان یه روحانی صاحب منصب دولتی؟... این ادبیات عوامانه؟! کاش اگر ادبیاتتون عوامانه ست؛ دلتون هم مثل عوام ساده و پاک بود!!!
انگار مشکل روئسای ستاد های تبلیغاتی شما از خودتون آب میخوره! شما حرمتی برای مقدسات قائل نیستید!! البته این چیزی نیست که امروز بهش رسیده باشم ولی تا این حد بی پردگی هم تا به حال ....
برای رسیدن به 4 سال ریاست دولت تا اینجا هم پیش میرید؟!!

حالا میفهمم چرا حضرت امیرالمومنین علیه السلام می فرمودن این خلافتی که به من پیشنهاد میدید از آب بینی بز برام بی ارزش تره!

اگر کسی جواب شما رو برای اون تهمت ها و تشکیک هایی که انجام دادی نداد؛ برای بی جواب بودن حرفاتون نبود! بلکه جواب شما رو قبل تر ها آقای مظلوم علی علیه السلام دادن.. این سیاستی که معاویه در پیش گرفته سیاست نیست شیطنته! وگرنه من بهتر از معاویه سیاست میدونم!!
بله آقا...

همش حرف اخلاق  زدید مثل کسانی که همش حرف اسلام زدن، اما همون طور که معاویه لعین که بویی از اسلام نبرده بود، مسلمانی کرد، شما هم اخلاق مدار بودید!

تا به حال این بنده خدا(آقای رییسی) حرف سلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام رو پیش نکشیده بود حالا که خودت پیش کشیدی، مطمئن باش همون آقای غریب قریب هوای نوکر خودشون رو دارن!
همون جور که آه دانشجوهای بورسیه دامنت رو گرفت و باعث بی آبرو شدنت  در مورد تز دکترای تو، شد؛ آه و بغضی که به دل این نوکر آقامون علی بن موسی الرضا علیه السلام گذاشتی، دامنت رو میگیره!!
اگر این آقای مظلومی که امروز فکر کردی ترور شخصیتش کردی صاحب داره، که داره، مطمئن باش چه رای بیاری(اونم برای صندلی ای که با روش معاویه به دستت بیاد) چه رای نیاری؛ عوض حرفا و تهمتای امروزتو میگیری!!

پ.ن: این یه بغض نوشت بود! بی اخلاقی زیاد تر از تحملم شد!

نظرات  (۹)

سلام
کسی که دستش خالیه میره سراغ حرف های بی دلیل و تحقیر و جوسازی باطل
یک سند برای یکی از حرفهاشون نشون ندادن ایشون

منششون همینه

پاسخ:
سلام.
جالبه که حالا برای اون همه اشتباهات خودشون هییییچچچچچ جوابی نداشتن!


سلام 
مرسی عالی بود
پاسخ:
سلام. خواهش
 پروفایل رو لطفا بخونید!
سلام
درباره بی اخلاقی های آقای روحانی باهاتون موافقم
ولی خب این سید مظلوم چرا دفاعی از خودش نکرد؟
میتونست همین حرف شما رو به آقای روحانی بزنه و بگه که من کجا اسمی از امام رضا(ع) بردم.
آقای روحانی همینجوری الکی شلوغش میکنه ایشون هم هیچ جوابی نمیده.
به نظرم باید تو سلامت روانی اونایی هم که میخوان به آقای رئیسی رای بدن شک کرد چون کسی که نتونه از خودش دفاع کنه به نظرتون میتونه از حق مردم کشورش دفاع کنه؟

پاسخ:
سلام.
خب خدا رو شکر که شما حداقل در این مورد با ما موافقید! :)

وقتی کسی میشه نماینده یه قشر و خودشو نسبت به اون قشر مسئول میدونه مصلحت اون قشر و اون طیف از افراد رو باید به مصلحت خودش ارجح بدونه!
اولا چرا دفاع کرد. ثانیا دفاع از حق مردم و نقد روش غلط آقای روحانی به دفاع از شخصشون ارجحیت داشت و زمان هم محدود بود. پس قائدتا حق مطلب در مورد دفاع از شخصشون ادا نشد..و البته که صاحب دارن...

آقای روحانی چهار سال قبل هم همین جوری الکی شلوغش کرد و مردم فکر کردن(با همین استدلال شما که کسی که نمیتونه از خودش دفاع کنه نمیتونه از مردم دفاع کنه...) که اومده تا از مردم و حقوقشون دفاع کنه..اما چی شد؟ الانم فقط توجیه و مغلطه و تخریب...

من یه سوال دارم؟ با حساب شما به سلامت روحی شیعه هم میتونید شک کنید! چون وقتی حضرت امیرالمومنین از خونه خودشون و همسر عزیزشون دفاع نکردن پس نمیتونستن از اسلام هم دفاع کنن دیگه!
پس این وسط اختیار و میل مردم چی میشه؟ این وسط بلوغ فکری مردم چی میشه؟ دفاع نکردن یعنی نداشتن توانایی برای دفاع؟ در زمان حضرت امیر علیه السلام آیا کسی بود که بتونه جلوی ذوالفقار علی (علیه السلام) بدون هراس بایسته؟ نه نبود... ولی اگر دشمن تونست جسارت کنه به خاطر شرایط حساس زمانه و این که میدونست مردم خوابن و علی (علیه السلام) هم به خاطر مصالح نظام آسیب پذیر اون زمان سکوت خواهد کرد، جرات جسارت پیدا کرد.
آقای گمنام! برادر عزیز، هر هوچی گری و بی آبرویی ای توانمندی نیست! توانمندی اونه که وقتی بین بردن آبروی کسانی که آبروی اونها ابروی نظامه(و خودشون اینو درک نکردن) و نگه داشتن اسرار این افراد که به معنی حفظ آبروی نظام هست، خودتو له کنی و آبروی افراد رو حفظ کنی تا حتی اگر رای هم نیاوردی نظام خدشه ای بهش وارد نشه!

گر بر سر نفس خود امیری مردی...

ما این رییس جمهور رو میخوایم! نه کسی که تا یه جا کم میاره از خاطراتش از امام یا حرفای بی سندش از رهبری مایه میذاره...یا تا یه جایی استدلالش جور در نمیاد بد دهنی میکنه یا نظام رو سپر بلای خودش میکنه!
اگر نظام ما قراره اسلامی بشه باید ما سپر بلاش باشیم نه این که افراد رو، پیکره نظام رو خرد کنیم تا خودمونو حفظ کنیم! هر وقت دیدید کسی اونقدر جسارت و قدرت کنترل نفس داشت که آماج تیر هایی شد که به سمت امامش میومد اون موقع بفهمید که اون فرد مناسب جلوداری در این نظامه(ما باید بتونیم امثال سعید بن عبدالله رو بشناسیم و هم بهشون مسئولیت بدیم و هم خودمونو شبیهشون کنیم)! چون ما قراره اسلامی بشیم! چون قراره این حکومت بهتر و بهتر بشه تا به دست صاحب اصلیش برسه...

حالا زده و آقای رییسی دادستان کل کشور بودن و به این دلیل به پرونده خیلی از این افراد دسترسی داشتن؛ آیا باید به خاطر این امکانشون از این موقعیت سوء استفاده کنن و برای رای اوردن، آبروی مجرمی رو که حتی ممکنه توبه کرده باشه ببرن؟ اون افراد یا مجازات شدن یا مجازات میشن..چرا فعلا بدون اجازه مقام قضایی و برای نفع شخصیشون باید در مورد مجرم حرف زده بشه؟!!! کاری که دقیقا آقای روحانی انجام داد و ادعا کرد که نمیخوام انجام بدم؟!!

من به شخصه تا همین دیروز این قدر به رایم مطمئن نبودم! ولی یکی از محکمترین دلایلم برای رایم اینه که این آقا تونست در موقعیتی که حتی آبروش رفت و به مقدس ترین چیزهایی که براش وجود داشت(محبتش به آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام)، حمله شد، خودش رو حفظ کنه!
اینو من مظلومیت از سر ناتوانی نمیدونم!بلکه از سر توانمندی میدونم! مگه میشه بگید اگر ائمه شهید شدن نمیتونستن از خودشون دفاع کنن؟!!
البته قابل قیاس نیست و آقای رییسی یکی از کوچکترین شیعیان ائمه اطهار هستن، ولی این کارشون بزرگ و سخت بود.

۲۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۶:۱۱ شرمندهٔ یابن الحسن
با حرفات موافقم .. 
پاسخ:
مطمئن باش بی اخلاقی بی جواب نمیمونه!
۲۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۵۰ صحبتِ جانانه
من به روحانی ناخودآگاه میگم بی ادب زبون دراز
خوب گفتی
معاویه صفت هستند این تیپ سیاستمداران
پاسخ:
خیلی این خصلتش تابلوئه!
اگرم مردم بخوان مثل زمان معاویه باشن؛ به خود مردم ربط داره ولی از معاویه صفت ها نباید انتظار امامت و مهر علوی داشته باشن.
دوباره سلام:)
ببینید این بحثی که درباره مظلومیت ائمه مطرح کردید کاملا درسته و به نظرم اگه کسی وارد سیاست بشه و در راه حق و عدالت قدم برداره حتما مظلوم واقع میشه و اصلا یه جاهایی باید با مظلومیت خودش ثابت کنه که حق بوده.ولی به نظرم مظلومیت جناب رئیسی از این جنس نیست.
ایشون از سر ناتوانی و ضعفاشون مظلومند.
ایشون خالی از هر نوع تکنیکی هستند میشه واکنش هایی داشت که مصالح کشور هم به خطر نیوفته.
مثلا قالیباف در برابر حملات روحانی لبخند میزد ولی ایشون رو به رو نگاه میکردن
یا قالیباف بیان خیلی خوبی دارن ولی ایشون اصلا
میشه حرفای درست رو به گونه ای زد که در مردم شور و هیجان ایجاد کنه،شور و هیجانی که به اندازه باشه البته.
ایشون خالی از هرگونه تکنیکی هستن
میدونید به نظرم ایشون از سر مصلحت و اخلاق مداری مظلوم واقع نشدن کاملا از سر ضعف و ناتوان بودنشونه.
والا همچین هم با اخلاق برخورد نکردن مثلا بحث فساد بستگان رئیس جمهور رو وسط کشیدن که این بحث هم تو دادگاه مطرح نشده پس قائدتا این کار ایشون باید خلاف اخلاق باشه.
به نظرم داره کم کم برای دوستان داره جا میوفته که ناتوانی ها رو به پای اخلاق مداری و مصلحت اندیشی ها بذارن.
مثلا سال 92 آقای پناهیان گفتن جلیلی و قالیباف اخلاق مدار برخورد کردن و درسته که ما شکست خوردیم ولی اخلاق رو نباختیم(نقل به مضمون)
ولی حالا میبینیم همین آقای قالیباف همچین هم اخلاق مدار برخورد نمیکنن(این که میگم اخلاق مدار برخورد نمیکنن با معیارهای خود شما دارم میگما.)
کاملا مشخصه که آقای قالیباف سال 92 از روی ناتوانیشون ضعیف ظاهر شدن.

اما در مورد بلوغ فکری مردم باید بگم که من تو سال 92 به مردم حق میدم برای انتخاب آقای روحانی چون وعده هایی به مردم داد و رقبا هم دربرابر ایشون خوب عمل نکردن و نتونستن ثابت کنن این وعده ها تو خالیه.ولی الان خیلی از مردمی که بهش رای دادن هم معترض هستن.
ولی باز هم اگه ایشون رای بیاره من به نظر مردم احترام میذارم چون دست مردم بسته است تو انتخاب.شاید به خاطر نبود نامزد مناسب باز هم ایشون رای بیاره.
در کل میخوام بگم مردم ما همیشه خوب انتخاب میکنن:)
پاسخ:
علیکم السلام.

در مورد نگاه شما به مظلومیت جناب رییسی بیشتر از این چیزی نمیتونم بگم. خب من بنا بر دلایلی و دیدگاهی به این نتیجه رسیدم و شما هم بنا بر دیدگاهی... به نظرم اثبات دیدگاه من یا دیدگاه شما فقط نیاز به زمان داره و نه هیچ استدلال دیگه ای. من مکلف به ظاهر هستم و میگم که با توجه به ظواهر آقای رییسی مظلومیتشون از سر اقتدار بود. تفاوت اقای رییسی و اقای قالیباف 92 در اینه که در اون زمان چهره و منش آقای روحانی شناخته شده نبود ولی الان همه میدونن ادبیات و منش این آقا چه طوره و البته در اون زمان (سال 92) آقای قالیباف دسترسی الان رو به اطلاعات آقایون نداشتن ولی الان اطلاعات جمع کردن؛ اما آقای رییسی بنا به جایگاهی که داشتن خیلی بیشتر از اینها رو میدونن. در مورد نزدیکان اقای روحانی هم اسمی برده نشد. مسئله اینه که بدون اجازه مقام قضایی اسمی از کسی برده نشه.

و البته  حواسمون باشه مهمتر از دلیل مظلومیت آقای رییسی بی اخلاقی و بی ادبیاین اقا به عنوان  نماینده مردم ایرانه! میدونید نماینده ینی چی دیگه؟ ینی کسی که نمایان کننده اخلاق و منش و نگاه مردم ایرانه. آیا واقعا نگاه مردم ایران به دنیا و زندگی اینه؟! نماینده کسیه که مسئول میشه تا به جای همه ملت مشکلات رو ببینه و به جای همه اونها در حل مشکلات سعی کنه...آیا واقعا این اتفاق افتاده؟

سال 92 سال 92 بود. گذشت حالا چه درست چه غلط...ولی اگر دوباره یه اشتباه تکرار بشه اون موقع قابل بخشش نیست!
بله اگر مردم کسی رو انتخاب کنن ما هم به اون فرد احترام میذاریم و اگر نقدی هم الان به فردی داریم نه به عنوان رییس جمهور بلکه به عنوان یکی از کاندیداهاست. میدونید چرا؟ چون اصولا اختیار سنت خداست! خدا به واسطه اختیار دادن به بنده پر از خطای خودش احترام گذاشت و ماهم بنده خداییم و باید به اختیار وانتخاب مردم احترام بذاریم، ولی بهشت و جهنم هم هست...پس هرکس تبعات مثبت و منفی انتخاب های خودش رو خواهد دید!

من این دست بسته بودن رو قبول ندارم...حقیقتش به نظر من اون قدر دست باز هستیم که بتونیم از بین 6 نفر یکی رو به عنوان اصلح انتخاب کنیم. خب مسلما حتی درستترین انتخاب هم نتیجه ش حکومت مهدوی نخواد بود ولی خب بالاخره میشه بهترین انتخاب رو از بین این 6 نفر داشت و البته حتی در سال 92 هم آقای روحانی هوچی گر ترین و وعده دهنده ترین انتخاب(لفظ بدتری رو هم میشه گفت) بودن و نه بهترین.

و در اخر بهتون میگم که اگر مردم در این حد از بلوغ فکری و بصیرت(عبارت درستتر) بودن که همیشه درستترین انتخاب رو داشتن الان به جای انتخابات برای ریاست جمهوری مردم داشتن در حکومت عدل مهدی موعود علیه السلام از نعمات بودن زیر سایه حضرت استفاده میکردن.

چیزی رو به شما عرض میکنم که به پسرم هم گفتم! هرکسی میتونه اشتباه کنه اما کسی که دوباره و دوباره یک اشتباه رو تکرار کنه دیگه اشتباهش قابل بخشش نیست!

و در آخر از حضورتون و نظراتتون عمیقا تشکر میکنم . چون من کسی هستم که در فضای گفتگو میتونم حرف بزنم و این نظرات شما به من کمک میکنه تا بتونم حرفمو بزنم.
 خیلی ممنونم.

۲۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۳۰ شرمندهٔ یابن الحسن
جمعه پیروز میشیم ان شاءالله با مدد حیدر...
پاسخ:
پیروز شدن در انتخابات خوب هست ولی همه چیز نیست!
ان شاءالله
۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۳۹ مردی بنام شقایق ...
سلام

از کوزه همان برون تراود که دروست...
پاسخ:
سلام.
چه فایده؟ مردم میخوان اون چیزی رو 4 سال بخورن که از کوزه آقای روحانی بیرون میاد. لابد همچین چیزی بیشتر بهشون مزه میده...

نوش جونشون...تبریک میگم بهشون!
۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۰۷ مردی بنام شقایق ...
ما هم تبریک میگیم بهشون و ایضا نوش جونشون :)))

فقط دلم میخواست دیشب یه دوربین داشتم و قیافه ی دختر وپسرایی که میزدن و میرقصیدن و خوش بودن رو فیلم میگرفتم و سالدیگه همین موقع میرفتم سراغشون واسه مصاحبه ^_^


پاسخ:
به نظر من باید به این جوونا مطالبه کردن یاد داد.
باید یاد بگیرن حالا که به کسی رای دادن اون آدم هم ممکنه خطا کنه یا زیر دستاش از دستش خارج بشن و خطا کنن. باید مطالبه کنن! باید پیگیر خواسته هاشون باشن و اگر خواسته هاشون رسیدگی نشد مواخذه کنن.
نتونستیم به مردممون سیستم درست انتخاب کردن رو یاد بدیم. حداقل بهشون سیستم درستِ مطالبه کردن رو یاد بدیم! با روسری از سر در اوردن نمیشه حقوق زنان رو مطالبه کرد...با فحش دادن و دعوا کردن توی اداران نمیشه مطالبه کرد...با زیر سوال بردن اصل نظام نمیشه حقوق ضایع شده رو مطالبه کرد.

مطالبه درست حقوق باعث رشد میشه نه تخریب...

کسی هست که اینا رو بشنوه و سعی کنه عمل کنه؟


ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.