شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

شعلگی ریشه در زمین داشتن و سر بر آسمان ساییدن است...
زمینی بودن و چشم به آسمان داشتن...

اما همان لحظه که شعله در اوج به سر می برد
لحظه مرگ اوست!
و چه خوش است مرگ برای آرمان...

چه بی قرار است دل شعله برای پرواز و چه زبانه می کشد!
زبانه های آتش، نه از برای حرارت، که برای سوختن در حسرت پرواز است

نگاه شعله به آسمان است...
اما پابند زمین...

=======================

زمانی شعلگی بودم و دلی بیقرار، اما...
فهمیدم حتی گرما و میل به بالا رفتن هم از آفتاب وجود مولایم است. پس شبنم شدم...
اشک شب انتظار
شاید روزی، در جایی، نگاه آفتاب پشت ابر، که دیگر پشت ابر نبود (ان شاء الله) مرا دید و گرمای تبخیر برای وصل به خود، داد!
تا نیایی گره از کار بشر وا نشود...

=======================

پرواز کردن، ربطی به بال ندارد....
دل می خواهد...
ولی به وسعت آسمان...
دل را باید آسمانی کرد....

=======================

با تعریف و تمجید و احسنت و عالی بود و... به شدت برخورد میشه! لطف کنید که این دست نظرات رو نذارید چون حتی عدم نمایشش هم هیچ کمکی به نویسنده نمی کنه! من واقعا اذیت می شم وقتی این دست نظرات رو می بینم! کلی باید با خودم کلنجار برم! من ضعیفم تعریف شما روی من اثر میذاره! به خدا این کار برای من خوب نیست! دوستم باشید و برام کمک...ممنون

=======================

دیگه از این به بعد نظرات جز در موارد لازم جواب داده نمیشه. تایید میشه ولی جواب داده نمیشه! مگر این که سوال خاصی بپرسن و یا کار واجبی باشه. یا حرف خاصی زده بشه که به بحثی دلچسب منجر بشه.

همه برام به شدت محترم هستن اما این کار الان برام لازمه.

=======================

خیلی از پست های وبلاگم شاید اونقدر که باید گویا نباشه ولی توی جوابام به کامنتا حرف توی پست رو توضیح میدم. چون من آدمی هستم که حرفم رو توی گفتکو میتونم بزنم. اگر دلتون خواست دقیق متوجه منظورم از پستی بشید لطفا کامنتا رو و جوابشون رو هم بخونید. ولی تا قبل از اون در مورد پست قضاوتی نکنید!

=======================

اللّهم وفّقنا لما تحبّ و ترضی

آخرین مطالب
۳۱
خرداد ۹۶

+ذهنم همش داره به چالش برمیخوره...

یه سری حرفای عادی رو متوجه نمیشم! و حتی حرفای غیرعادی رو...

نمیتونم روی چیزی تمرکز کنم و تحلیلم پایین اومده...

سخته برام ولی میدونم چرا.

انگار که پیر شده باشی و البته پیر نشدم.

توی این دوسال دومین باریه که حال مادربزرگا و بابابزرگایی رو که میخوان بگن ما هم میتونیم بفهمیم اما نمیفهمن رو فهمیدم.

اون پارسال بود بود که ذهنم صدمه دید اینم امسال. البته امسالیه ان شاء الله قابل برگشته.


دعا کنید برام.


+دیشب تازه فهمیدم اصلا اقای همسر رو نمیشناسم! یعنی نه که اتفاق بدی افتاده باشه بلکه فهمیدم با وجود باوری که بهش دارم اصلا ظرفیت هاشو نشناختم!

بعد از پست دیروز تصادفی لینک هایی رو که باز کرده بودم دید و گفت: هرمنوتیک! برات جالب شده؟ قضیه رو براش که تعریف کردم بهم دو سری کتاب که یکیش چهار جلد بود داد و گفت اگر بخوای اول بسم الله از لینکای اینترنتی شروع کنی کلا گیج میشی. اول کتاب بخون بعد برو سراغ سخنرانی ومقاله.

داشت با ارامش برام توضیح میداد که کتابا چی هست که پرسیدم اینا رو خوندی یا نه فقط خریدی که بعدا بخونی؟

یه جوری که انگار عادی باشه براش این حالت من گفت: من اینا رو تدریس میکنم! :/


احساس کردم توی این 9 ساله خیلی خنگ بودم جلوش و فقط الکی حرف زدم اما اقای همسر با مدارا فقط بهم گوش کرده اما توی دلش منتظر این بوده که من رشد کنم. اما اصلا به روم نمیاورد! خیلی حس بدی بود! احساس کردم پیش اقای همسر خیلی خنگ میزدم اما اون هیچ وقت با من این طوری برخورد نکرده!! بعد از دو سه ساعت  رفته بودم توی فکر یهو بهش گفتم من احساس میکنم تو خیلی با سوادی! فقط قهقه خندید! در عین حال که احساس خوبی نسبت به این اتفاق دارم اما حسابی خنگ میزدم!


پست امروز فقط حرف زدن بود. جهت تخلیه روانی و تخلیه ذهن. خیلی جدیش نگیرید!



بعدا نوشت: بهتر دونستم که اون کتابا رو معرفی کنم. شاید برای کسایی دیگه هم جالب باشه که بخوننش. یکی کتاب "هرمنوتیک" نوشته "آیت الله جعفر سبحانی"؛ و یکی هم "درآمدی بر معرفت شناسی و مبانی معرفت دینی" نوشته "محمد حسین زاده" که از سری کتابای طرح ولایت موسسه امام خمینی(ره) هست

کتابای بعدی این طرح 2. "خداشناسی فلسفی" نوشته" عبد الرسول عبودیت، مجتبی مصباح" 3. انسان، راه و راهنما شناسی" نوشته" جمعی از نویسندگان زیر نظر محمود فتحعلی" 4. "درامدی بر نظام ارزشی و سیاسی اسلام" تدوین " محمود فتحعلی"

۹۶/۰۳/۳۱
شبنم بیقرار

نظرات  (۱۴)

۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۹ دچـــــ ــــــار
چه اتفاق زیبایی افتاده براتون :) آدم شوهرش استاد باشه طبیعیه که خودشم اینجوری اهل تحلیل باشه :))

+ انشالله بزودی حالتون خوب بشه و نظرات تحلیلی تون رو ببینیم :)
پاسخ:
فعلا که پیش این همسر به شدت درونگرا کلی ضایع شدم!! :)

+فکر نکنم حالا حالاها خوب بشه چون احتمالا تا اخر شیردهی همین حال باشم انرژی بدنم باید برای مادری کردن صرف بشه و بدنم داره ناخوداگاه غرایز مادرانه رو بروز میده و برای اونها انرژی دارم.
 اما خدا جبران میکنه. مطمئنم!
شما خدا و اقای همسرتون رو برای هم نگه داره:)
سعی کن به اقای همسر برسی این که یکی کنارت باشه که خیلی بیشتر از تو میفهمه هم بده و هم خوب‌‌.
خوب چون انگیزه است بد چون آدم حس میکنه زیادی خنگه؛ این حس رو در برخورد با شوهر خواهرم گاهی حس کردم:))
یاعلی
پاسخ:
نه خوبه! چون اقای همسر اصلا نمیخواد خودشو بروز بده. حالا دیشب چون دید که من واقعا برام جذاب بوده یه چیزایی گفت دلیلشم این بود که تا کتاب مطمئن و معتبری نخوندی نرو سراغ مطالب اینترنیت ذهنتو بهم میریزه. یعنی بنده خدا تا مجبور نشه چیزی بروز نمیده که چیزی بلده.

میدونی ما چون همیشه تنها تنها کار کردیم و تنها روند رشدمون رو داشتیم الانم همین که به همدیگه محبت میکنیم و همدیگه رو باور داریم فکر میکنیم همراه همیم! :) تازه دیشب برام روشن شد که میشه بیشتر از اینم با همسرم همراه باشم. شاید برای اقای همسر هم همین اتفاق افتاده چون از صبح کاملا روشش عوض شده!

۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۳۰ بنتُ الهدی
این مرز خیلی باریکه، مرز بین خنگی و رشد عقلی. اصولا آقایون خانم های خنگِ عاقل رو میپسندن. ینی نه طوری که طرف هیچی حالیش نباشه، نه این که خیلی بفهمه ! یه ظرافت زنونه ست.. مردها دوست دارن درحالی که خانومشون از تحصیلات خوبی برخورداره و وجهه اجتماعی مستقلی داره، اما به یه مرد نیاز داشته باشه و تکیه کنه. بخاطر همین میگن تحصیلات مرد باید بیشتر از زن باشه. بیشتر ولی نه در حد دیپلم و دکتری. لیسانس و ارشد مثلا ! یه پایه اختلاف.
من فکر کنم این موقعیت برای همسرتون خیلی دلنشین بوده :)
پاسخ:
اقای همسر هیچ وقت این طوربی بهم نگاه نکرده بود. یعنی همیشه اون بود که از من سوال می کرد. من هرچی بلد بودم میگفتم و هرچی بلد نبودم میگفتم نمیدونم ولی من واقعا باورش داشتم که توانمندیش خیلییی بالاست و اونم همیشه میگفت از این که هرچی هم باشه به من چشمم یگی خومش میاد. منم سوال میکردم ولی خیلی کوتاه وکم جواب میداد بهم. دیشب خیلی راحت و خوب جواب داد!
هیچ وقت خودشو بروز نمیداد. دیشب یهو من فهمیدم و وقتی سوال کردم و این برخورد رو کردم خیلی براش جالب بود. خیلی بهم خندید! من قبلا باورش داشتم ولی نمیدونستم اینقدر بلده! :)) الان خیلی دارم خجالت میکشم که تازه بعد نه سال اینو فهمیدم! :)

اره براش دلنشین بود. برای منم همین طور. انگار همدیگه رو شناختیم بیشتر...
۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۱۰ سائلِ معنا
یاد دامادم افتادم...

دامادم بسیار کم پیش میاد وارد بحث های علمی بشن... بسیار به ندرت... وقتی هم وارد میشه خیلی کوتاه نظر میده و هرگز هم در صدد مباحثه برنمیاد...

اوایل ازدواج خواهرم یادمه خواهرم خیلی با این مسئله مشکل داشت... اما به مرور متوجه شد شوهرش خیلی بیشتر از خودش میدونه اما شخصیتش طوری هست که بروز نمیده...

من هر وقت با دامادم صحبت میکنم خیلی سعی میکنم مستند حرف بزنم چون میدونم در عین اینکه خودش رو با من وفق میده خیلی از اشتباهات من رو میدونه اما چیزی نمیگه...
پاسخ:
جالبه که وقتی به اقای همسر گفتم چرا تا حالا چیزی به من نگفته بودی گفت نپرسیده بودی!
ولی من همه بحثامون توی نت رو حتی گاهی اوقات ریز به ریز بهشون میگم! یعنی میدونستن که من دنبال جواب یه سری سوالام هستم! انگار تا قبل از این قرار نبود که من متوجه این بخش از وجود همسرم بشم!

نمیدونم...انگار در این مورد واقعا کسی دیگه برنامه ریزی کرده...

من هیچ وقت با این مسئله مشکل نداشتم چون به نظرم منش و رفتار اقای همسر خیلی خوب بود! کلیت منششون رو میگم...همیشه میگفتم پیش خودم اگر این مثلا مسئله علمی رو نمیدونه ولی به اندازه پنج تا استاد اخلاق اخلاقای خوب توی رفتارش موج میزنه. همیشه فکر میکردم که با رفتارش من رو تربیت میکنه و من از بودن کنار همسرم دارم بهره میبرم. من واقعا همسرم رو باور داشتم. حتی توی چشم گفتن. همین قدر بگم با تمام باورم وقتی بهم کاری میگفتن یا ازم چیزی میخواستن انجامش میدادم. با میل و رغبت. ولی تا به حال این بخش وجودشون رو درک نکرده بودم! واقعا دیشب بهت زده شدم .

احساس میکنم وقتی الان ایشون رو دارم چرا اینقدر سرگشتگی تحمل کنم؟!

۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۲۹ سائلِ معنا
یرزقه من حیث لا یحتسب:

احساس میکنم وقتی الان ایشون رو دارم چرا اینقدر سرگشتگی تحمل کنم؟! 
پاسخ:
اوهوم...
۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۷:۰۲ دچـــــ ــــــار
@سائل معنا
+ دامادتون خیلی شبیه منه در این زمینه :)
پاسخ:
@سائل معنا
به روش وبلاگ وزین فیش نگار
خیلی حرف خوبی زد
درباره مطلب اینترنتی و کتاب
به شدت موافقم

+ذهنم همش داره به چالش برمیخوره...

دیروز همبن پیام رو به رفیقم دادم

گفتم قبلا آیات قرآن  رو بهتر می فهمیدم الان دارم به جایی میرسم که هیچی ازشون نمی فهمم

اونم پیشنهاد همسرتون رو داد

پاسخ:
حالا که حرف به اینجا رسید باید بگم که همسرم کتابای طرح ولایت موسسه امام خمینی(ره)(آیت الله مصباح) رو معرفی کردن.
به نظرم وقتی کسی که داره تدریس میکنه همچین کتابی رو معرفی میکنه پس حتما کتاب خوبیه. حداقل برای من که صفر کیلومترم. ولی گفتن اگر سوالم داشتم ازشون بپرسم.
و یه گزیده هایی از کتاب رو برام توضیح دادن.
شما هم اگر تمایل به بررسی ومطالعه دارید. این کتابا به من پیشنهاد داده شده.
حالا هر طور خودتون صلاح میدونید.
۰۱ تیر ۹۶ ، ۰۰:۲۰ خانمِ میم
چقدر واکنش شما خوبه.
من میدونم خیلی بیشتر از من میدونه ولی جلوش کم نمیارم نمیدونم چرا :))
پاسخ:
واکنش من؟
خب وقتی یکی بیشتر میدونه قبول نکردنش که بدتره!
فکر کنم شما خودت بهتر بدونی چرا...
۰۱ تیر ۹۶ ، ۰۰:۲۸ جودی آبوت
چ همسر خوبی ،خدا براتون حفظشون کنه

فعلا وقت کتابخوانی ندارم.
ولی ان شاالله فرصت پیش اومد،اینجور کتب برسه دستم،باید جالب باشه
پاسخ:
کتاباش رو خودم هم تازه شروع کردم . نمیتونم نظر خاصی بدم حقیقتش. یکم برای من الان سخته کند پیش میرم حقیقتش...
سلام
جالبه منم چند وقت پیش این کلمه رو از کسی شنیدم ولی درکی ازش نداشتم

چقدر خوبه همراه زندگی آدم اهل مطالعه باشه اونم توی زمینه هایی که برای آدم مهمه
پاسخ:
سلام.

۰۱ تیر ۹۶ ، ۰۵:۱۱ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
زن باس خنگ باشه
ک هی اقاشون توصیح بده و ببینه خانومش یاد گرفته افتخار کنه 
یعنی حتی خنگم نباشی باس خودتو ب خنگی بزنی تا آقاتون پیش تو بالاتراز توباشه 
همیشه فکر کنی وای جقدر اقامون باهاشه 
هم اون بزرگتر شده هم خودت یچیز بارت میشه 

؛)
پاسخ:
کی گفته؟ :))
خب سوالای من رو آیت الله جوادی آملی معمولا جواب میده باید تسنیم بخونم

پاسخ:
خوبه.
۰۱ تیر ۹۶ ، ۱۴:۰۴ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
دشمن 
خخخخخ
پاسخ:
حرفای دشمن رو ول کن. همیشه صادق باش
۰۱ تیر ۹۶ ، ۱۷:۳۷ مردی بنام شقایق ...
سلام

اصولا ما مردارو دیر میشناسن خانوما :)))

یه همچین موجودات پرظرفیتی هستیم :)))))))))))))))
پاسخ:
سلام

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.