شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

شعلگی ریشه در زمین داشتن و سر بر آسمان ساییدن است...
زمینی بودن و چشم به آسمان داشتن...

اما همان لحظه که شعله در اوج به سر می برد
لحظه مرگ اوست!
و چه خوش است مرگ برای آرمان...

چه بی قرار است دل شعله برای پرواز و چه زبانه می کشد!
زبانه های آتش، نه از برای حرارت، که برای سوختن در حسرت پرواز است

نگاه شعله به آسمان است...
اما پابند زمین...

=======================

زمانی شعلگی بودم و دلی بیقرار، اما...
فهمیدم حتی گرما و میل به بالا رفتن هم از آفتاب وجود مولایم است. پس شبنم شدم...
اشک شب انتظار
شاید روزی، در جایی، نگاه آفتاب پشت ابر، که دیگر پشت ابر نبود (ان شاء الله) مرا دید و گرمای تبخیر برای وصل به خود، داد!
تا نیایی گره از کار بشر وا نشود...

=======================

پرواز کردن، ربطی به بال ندارد....
دل می خواهد...
ولی به وسعت آسمان...
دل را باید آسمانی کرد....

=======================

با تعریف و تمجید و احسنت و عالی بود و... به شدت برخورد میشه! لطف کنید که این دست نظرات رو نذارید چون حتی عدم نمایشش هم هیچ کمکی به نویسنده نمی کنه! من واقعا اذیت می شم وقتی این دست نظرات رو می بینم! کلی باید با خودم کلنجار برم! من ضعیفم تعریف شما روی من اثر میذاره! به خدا این کار برای من خوب نیست! دوستم باشید و برام کمک...ممنون

=======================

دیگه از این به بعد نظرات جز در موارد لازم جواب داده نمیشه. تایید میشه ولی جواب داده نمیشه! مگر این که سوال خاصی بپرسن و یا کار واجبی باشه. یا حرف خاصی زده بشه که به بحثی دلچسب منجر بشه.

همه برام به شدت محترم هستن اما این کار الان برام لازمه.

=======================

خیلی از پست های وبلاگم شاید اونقدر که باید گویا نباشه ولی توی جوابام به کامنتا حرف توی پست رو توضیح میدم. چون من آدمی هستم که حرفم رو توی گفتکو میتونم بزنم. اگر دلتون خواست دقیق متوجه منظورم از پستی بشید لطفا کامنتا رو و جوابشون رو هم بخونید. ولی تا قبل از اون در مورد پست قضاوتی نکنید!

=======================

اللّهم وفّقنا لما تحبّ و ترضی

آخرین مطالب
۱۱
ارديبهشت ۹۶

تا زمانی که مردم ما تحت تاثیر هوچی گری ها و هیجانات این چند روز دست به انتخاب بزنن و نه از روی منطق و فکر، کسی که روی کار میاد یه آدم منطقی و مدیر ومدبر نخواهد بود.
استاد دانشگاه بودن، نظامی بودن، حتی روحانی بودن دلیلی منطقی بودن نیست!
در مورد نگاه و انتخاب منطقی تحقیق کنید.

۹۶/۰۲/۱۱

نظرات  (۱۰)

تکلیف چیه که هیچ کدومش رو شایسته ی ریاست جمهوری نمی بینیم؟
ببخشید ولی اصلا هیجانی مشاهده نمیشه که بخوان بر اساس اون دست به انتخاب بزنن.:(
یاعلی
پاسخ:
به همین زودی به این سطح از قضاوت رسیدید؟!!!!!

بالاخره یه نفر مناسبتر هست.

خب شما اگر یه سری به شبکه های مجازی بزنید هیجانات مردم رو میبینید. لازم نیست که فقط شما حس کنید.

+ الان این نظرتون دقیقا چه معنی ای میده؟ از من تکلیف میخواید برای خودتون؟ یا من گفتم حتما رای بدید؟ یا من گفتم کسانی که کاندیدا شدن حتما شایسته ترین افراد برای اداره جامعه اسلامی هستن و در سطح جامعه کسی بالاتر از اونها نیست؟!!!

حالا سوال مهمم اینجاست:
به نظرتون این که شما، بیان من با این وضوح و کوتاهی رو درک نکردید نشونه هیجان کاذب در شما نیست؟!

قصدم خدای ناکرده طعنه زدن به خوواهر عزیزم نیست ولی خب دقیقا همین مدل فکری ماست که روی تمام شئونات زندگی ما تاثیر منفی گذاشته! :(


علی(علیه السلام) یارتون


۱۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۱:۴۴ قالب بلاگ رضا
:)
پاسخ:
؟
اصلا یکی از هفت شرط تایید صلاحیت شدن مدیر و مدبر بودنه
اگه قبول داشته باشیم که شورای نگهبان تو انجام وظیفه اش درست عمل کرده پس حتی اگه مردم از روی هیجان انتخاب کنن باز هم کسی که رئیس جمهور میشه مدیر و مدبره.
شما که نمیخواید بگید شواری نگهبان افراد نالایق رو تایید صلاحیت میکنه؟
پاسخ:
وَ لَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ اُخْرَی

چون شورای نگهبان این کار رو انجام داده توجیه کننده این نیست که من بگم همه این افراد الزاما معیارهای رییس جمهور شدن رو دارن!

الان من و همه شماها یه شورای نگهبان هستیم.
باید برای خودمون معیارهایی انتخاب کنیم.

در ضمن تمام ربط کامنتتون به پست من فقط اشتراک در دو لفظ مدیر و مدبر بود. اونم صرفا در لفظ!
لطفا دقت کنید که کامنتتون به پست مرتبط باشه.
به همین زودی؟کسانی که هستناز حرفهاشون و سابقه هاشون نوع اجراییشون مشخصه.
تو شبکه های مجازی و جاهای دیگه رو هم دیدم اما به نظرم اینا بیشتر درماندگی مردم وخستگیشون از مسئولین و وعده هاشون رو نشون میده تا هیجان.
اون یک استفهام انکاری بود که متاسفانه انگار متوجه منظورش نشدید.
میشه بگید از کجای نظرم برداشت هیجان کاذب رو کردید؟
نظر من فکر میکنم بیشتر اوج ناامیدیم از کاندیدها رو نشون میده تا هیجان کاذب.
یاعلی
پاسخ:
بله باز هم میگم به همین زودی.
هیجان معیش موج احساسات هست حالا چه مثبت چه منفی ممکنه این هیجان مبنا و ریشه ش در خشم و درماندگی باشه ممکنه در میل و رغبت و شعف.

خب دیگه اگه نتونم این قدرم حرفارو بفهمم که...

این ناامیدی تا یه جایی خووبه یعنی سیستم فعلی راضیتون نمیکنه  که نشونه هوش هست اما اگر به بیتفاوتی منجر بشه بده.



سلام
شاید کمی بیشتر توضیح میدادم متوجه میشدید کامنتم مرتبط به پست شماست
حالا از دو لفظ مدیر و مدبر هم که استفاده نکنم،حرف من اینه که اگه واقعا شورای نگهبان براساس هفت شرطی که در قانون اومده این 6 نفر رو تایید صلاحیت کرده باشه ما با 6 کاندید شایسته رو به رو هستیم.
پس اگه از روی هیجان هم انتخاب کتیم باز یه فرد شایسته انتخاب میشه شاید شایسته ترین انتخاب نشه ولی به هر حال فرد انتخاب شده شایستگی های خودش رو داره.
مگه این که شورای نگهبان درست به وظیفه خودش عمل نکرده باشه
اونموقع واقعا انتخاب غلط میتونه درد سر ساز بشه.

البته من شخصا این شیش کاندید رو شایسته مقام ریاست جمهوری نمیدونم.
موفق باشید.
پاسخ:
سلام.
بازهم میگم که ربطی نداشت.
من از دونفر برای این پست کامنت دریافت کردم که هر دو کامنت هیچ ربطی به موضوع حرفم نداشت.

متاسفانه شخص شما اون قدر در فضای فکری خودتون و پارادایم های ذهنیتون غرق شدید که همه چیز رو با توجه به اون پارادایم ها ترجمه میکنید!

فکر میکنید که حرفی که زدید یا پیامی که دریافت کردید مرتبطه ولی من که صاحب اصل حرف بودم میبینم که نیست.

بازم برای این که بی احترامی نکرده باشم به کامنتتون جواب دادم چون واقعا براتون همیشه احترام قائلم! ولی باز هم متوجه عرض بنده نشدید!

یکم از این فضایی که توش هستید فاصله میگرفتید و برای خودتون احتمال خطا قرار میدادید شاید بهتر میشد.

سلامت باشید. ممنون از این آرزوتون! :)

ممنون از نظرتون
نظرتون درسته.
برداشت دوستان اشتباهه.
نظر شورای نگهبان، مثل نظر مراجع تقلید نیست که هر کسی از هر کدام از آنها تقلید کنه، برئ الذمه بشه ( البته اگر جزء مراجعی باشه که جامعه مدرسین اعلام کرده ).
نظر شورای نگهبان بر اساس حداقل شرایطه، نه تمام شرایط به صورت کامل.
معمولا اینطور بوده که اکثر مردم بر اساس هیجانات و احساسات تصمیم میگیرند، نه منطق و تفکر.

نتیجه این تصمیمات رو هم در انتخابات مجلس و شورای شهر و ریاست جمهوری میبینیم که اصلح معمولا پشت خط می مونه.
پاسخ:
بله متاسفانه بعضی اوقات که کامنت میذارن دوستان به بیان خودم شک میکنم!
البته از همه برای توجهشون ممنونم.
درسته.

با خط اخر کامنتتون کاملا موافقم!

سلام
هیجان این روزها مثل بازی های پرسپولیس و استقلاله بعضی ها فقط بخاطر اینکه از کسی خوششون میاد یا از جناح مقابلی خوششون نمیاد میان رای میدن
زشتی دوقطبی شدن جامعه به همینه
اینکه مردم از روی ننطق اصلح رو انتخاب نمیکنن
با هم مشاجره های جناحی و حزبی راه میندازن دریغ از اینکه کسی رو باید انتخاب کنیم که دغدغه ی حل مشکلات داره
نه چون صرفا این حزبی یا اون جناحیه
 
پاسخ:
سلام
دقیقا حرف من همینه و این که برای رسیدن به این مدل از انتخاب کردن راه ها و مهارت هایی وجود داره که اگر اون مهارت ها رو داشته باشیم حتما انتخابمون منطقی خواهد بود.
قدرت انتخاب منطقی و قدرت کنترل هیجان و احساسات یه قدرت ماورائی نیست که فقط یه سری افراد داشته باشن اما بقیه نتونن کسب کنن بلکه یه مهارته...میشه روی خودمون کارکنیم تا این مهارت رو داشته باشیم.
تا زمانی که این مهارت در ما نباشه خیلی راحت دچار بازی های رسانه ای و مشاجرات مخرب میشیم و چیزی که این وسط از بین میره همین روحیه وحدت و فرصت رفع مشکلاته!
تا زمنای که این مهارت رو کسب نکنیم هرچی هم برامون استدلال بیارن که بابا این ادم به این علت خوبه به اون علت بده نمیتونیم قبول کنیم و تنها زمانی متوجه انتخاب غلطمون میشیم که دیگه فرصت انتخاب گذشته و ما با تبعات منفی انتخاب غلطمون مواجه شدیم..

اون زمان کسی جز خودمون رو نباید سرزنش کنیم!
۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۰:۵۴ صحبتِ جانانه
ای روزگار...
مردمی را دیدم پوستر آقای ایکس را در ایستگاه اتوبوس می چسباند، سلام کردیم به او، گفت به این رای ندی ها!
بخاطر اینکه هر پوستر چسبوندن چندرغازتومن درآمد داره برامون می چسلوتیم...

بعله
پاسخ:
ای بابااا!
این یکی که دیگه اوضاعش خیلیی داغون بوده!!
چی بگم... :)))
سلام
وقتی سردمداران مملکت هوچی گری رو به جای ابراز پشیمانی و ارائه راهکار انتخاب می کنند، برای منتخب شدنشون باید به خدا پناه برد

بنظرم کسی که اهل قال و قیل باشه چندان اهل تفکر نیست... کاش اقلا ما دنبال تفکر باشیم

یاعلی
پاسخ:
سلام.
درسته که کارشون غلطه ولی دقت کنید که این افراد انتخاب های ما هستند. یعنی تا میل جامعه به همچین چیزی نباشه همچین افرادی هم روی کار نمیان!

دقیقا همین طوره کسی که اهل قیل و قال باشه اهل تفکر نیست. اگر هم باشه نمیذاره یا بهتره بگم نمی خواد دیگران تفکر کنن...
علی علیه السلام یارتون
هعییی روزگار 
پاسخ:
باید حرکت کنیم...

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.