شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

شعلگی ریشه در زمین داشتن و سر بر آسمان ساییدن است...
زمینی بودن و چشم به آسمان داشتن...

اما همان لحظه که شعله در اوج به سر می برد
لحظه مرگ اوست!
و چه خوش است مرگ برای آرمان...

چه بی قرار است دل شعله برای پرواز و چه زبانه می کشد!
زبانه های آتش، نه از برای حرارت، که برای سوختن در حسرت پرواز است

نگاه شعله به آسمان است...
اما پابند زمین...

=======================

زمانی شعلگی بودم و دلی بیقرار، اما...
فهمیدم حتی گرما و میل به بالا رفتن هم از آفتاب وجود مولایم است. پس شبنم شدم...
اشک شب انتظار
شاید روزی، در جایی، نگاه آفتاب پشت ابر، که دیگر پشت ابر نبود (ان شاء الله) مرا دید و گرمای تبخیر برای وصل به خود، داد!
تا نیایی گره از کار بشر وا نشود...

=======================

پرواز کردن، ربطی به بال ندارد....
دل می خواهد...
ولی به وسعت آسمان...
دل را باید آسمانی کرد....

=======================

با تعریف و تمجید و احسنت و عالی بود و... به شدت برخورد میشه! لطف کنید که این دست نظرات رو نذارید چون حتی عدم نمایشش هم هیچ کمکی به نویسنده نمی کنه! من واقعا اذیت می شم وقتی این دست نظرات رو می بینم! کلی باید با خودم کلنجار برم! من ضعیفم تعریف شما روی من اثر میذاره! به خدا این کار برای من خوب نیست! دوستم باشید و برام کمک...ممنون

=======================

دیگه از این به بعد نظرات جز در موارد لازم جواب داده نمیشه. تایید میشه ولی جواب داده نمیشه! مگر این که سوال خاصی بپرسن و یا کار واجبی باشه. یا حرف خاصی زده بشه که به بحثی دلچسب منجر بشه.

همه برام به شدت محترم هستن اما این کار الان برام لازمه.

=======================

خیلی از پست های وبلاگم شاید اونقدر که باید گویا نباشه ولی توی جوابام به کامنتا حرف توی پست رو توضیح میدم. چون من آدمی هستم که حرفم رو توی گفتکو میتونم بزنم. اگر دلتون خواست دقیق متوجه منظورم از پستی بشید لطفا کامنتا رو و جوابشون رو هم بخونید. ولی تا قبل از اون در مورد پست قضاوتی نکنید!

=======================

اللّهم وفّقنا لما تحبّ و ترضی

آخرین مطالب
۰۵
خرداد ۹۶

ماه رمضان امسال هم داره میاد! من که نمیتونم روزه بگیرم. اصلا امکان پذیر نیست!!!

ولی اون موقعی که داشتید از زور گرسنگی و تشنگی 16 ساعت سر سفره خدا بودن، سینه خیز به سمت سفره های دنیا می رفتید؛ منم یاد کنید! یه استکان شیر گرم دعایی، یه خرمای صلواتی...یا حتی یه جرعه آبجوش "به جهنم" یاد من و همه ملتمسین دعا باشید! :))


ماه مبارک امسال رأس همه دعاهامون سلامتی و اقتدار رهبرمون و فرج آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشه!

نظرات  (۱۳)

۰۵ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۵۱ شرمندهٔ یابن الحسن
چشم 

شما هم ما رو دعا کنید :)
پاسخ:
من که روزه دار نیستم! هرچی هم بگید من الان دعاهام اجابت میشه و اینا دیگه به روزه دار که نمیرسم. نفس روزه دار عبادته! خوابش عبادته... روزه دار خیلی پیش خدا ارج و قرب داره!
ولی چشم.حالا با کدوم گزینه دعاتون کنم؟ ابجوش "به جهنم" خوبه؟ :)
۰۵ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۳ آفتابگردون ...
ای به فدای اون نینی خوجل تو راهی بشم من!
پاسخ:
خدا نکنه! حواست باشه شما هم نینی یه مامان دیگه ای هستی ها! :)
اقا انصافا تو اون گشنگی کی یادش میمونه کسی رو دعا کنه؟:))
شوخی کردم لطف کنید منو با شیر گرم دعا کنید بعد خبر بدید منم با هندونه خنک دعاتون کنم:) (به سبک منو با فلان اسم لینک کنید بعد بگید با فلان اسم لینکتون کنم:)) )
التماس دعا
یاعلی

پاسخ:
واقعا!

هندونه خنکم بد چیزی نیست! :)
سلام بر سیده بانو

به چشـــــــــــــم
اما شما هم ما رو فراموش نکن

جاتون خیلی خالیه اونور

یاعلی
پاسخ:
سلام. لبتاپم خرابه. باید بدم درستش کنن.
علی یارتون!
به جهنمش از دعاش راحت تره
پاسخ:
مهم همینه که یه روزه دار یادم بیفته! حتی به همون "به جهنم". خود خدا حواسش هست که چی کار بکنه!
۰۵ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۹ سام نجفی نیا
عالی بود 


۰۶ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۳ دچـــــ ــــــار
نمیخواید موقع دیدن ماه عسل دعاتون کنیم؟
 + اونجا حسش بیشتره ها :))
پاسخ:
اره دیگه...هممون یه جوری گرفتاریم...
۰۶ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۷ سائلِ معنا
دعا که سر جای خود...
اما پر بی راه نیست اینکه میگن: کس نخارد پشت من ، جز ناخن انگشت من...

میگن نفس ناطقه ی هر شخص، اسم اعظم اون شخصه....
اسم اعظم هر شخص ، پل ارتباطی اون شخص با خداست... من نمیگم ما همین الان عارف بشیم و از این حرفها...
اما باید در این زمین نفس خودمون شروع کنیم به کلنگ زدن... نقب زدن... تا به مرور به آب برسیم... 
اذکار لفظی نقب زدن در زمین نفس هست...
اذکار عملی نقب زدن در زمین نفس هست...
اذکار لفظی رو ان شا الله دارید... اما در شرایط شما بهترین ذکر عملی خدمت کردن به روزه دار خونه تون هست... بهترین سحر ها و افطارها رو برای همسرتون درست کنید...
شاید اگر به روزه دار حق تعالی خدمت کنید از خود روزه دار هم مقرب تر بشید...
برای روزه دار یه حال خرسندی وجود داره از روزه گرفتن و طاعت کردن و دیدن اثراتش...
برای شما یه دلشکستگی وجود داره از نتوانستن بر روزه داری...
دومی قرب بیشتری میاره...
پاسخ:
خیلی ممنون بابت کامنتتون!

میگن نفس ناطقه ی هر شخص، اسم اعظم اون شخصه....

دیشب از استاد شجاعی یه سخنرانی شنیدم دقیقا در مورد همین مسئله. خیلی برام جالب بود!

بهترین سحر ها و افطارها رو برای همسرتون درست کنید...
دارم سعی میکنم غیر از اینا خونه رو پر از آرامش کنم. واقعیتش کاملا اینو حس کردم که تا ارامش دارم کل در و دیوار خونه و اعضای اون و کسانی که وارد خونه میشن، آرامش دارن و شادن! خیلی برام جالبه! قبلا این قدر درک نمیکردم این مسئله رو...

برای شما یه دلشکستگی وجود داره از نتوانستن بر روزه داری...
راستش اصلا دلشکسته نیستم! نمیدوننم خوبه یا بد ولی خب من همین جوری حال روزه دار رو دارم..اون چیزی که باعث شده بیماری نیست و بعد از اینم بازم کارم کم نیست. من واقعا خوشحالم که امسال به این دلیل(بارداری) نمیتونم روزه بگیرم. اگر سال قبل بود واقعا ناراحت میشدم چون سال قبل به خاطر بیماری نتونستم روزه بگیرم ولی حال امسالم رو به جلوئه! خیلی خوشحالم! این الان بده؟!



۰۶ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۰۷ سائلِ معنا
یکی از دلایلی که میگن اعتماد به نفس و عزن نفس انسانها رو از بین نبرید برای همینه... چون کسی که اعتماد به نفس و عزت نفس نداشت نمی تونه با خدا ارتباط درستی برقرار کنه... چون پل ارتباطی اش رو خراب کردیم... دائم میخواد ببینه دیگران چه جور رفتار میکنن... دنبال رفتار درست (حتی در مصداق ها و جزئیات) در دیگران میگرده... و این موجب بُعدش از خدا میشه...
میشه مصداق آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد... ما کلیات رو باید بیاموزیم اما در جزئیات باید به درونمون رجوع کنیم... بر اساس تشخص خودمون و بر اساس تطبیق با کلیات باید رفتار کنیم...
چون نفس ناطقه هر کدوم ما از ازل تا ابد یه دونه بیشتر نیست... نمونه مشابه نداره... کسی که در جزئیات و مصادیق از دیگران تبعیت میکنه... خدا رو از دست میده... 
به نظرم از اصل مطلب شما دور شدم اما بی ارتباط نیست...
در وبلاگ کسی میخوندم که خوابی دیده بود و توی وبش نوشته بود:
خواب دید علامه حسن زاده رو در جایی میبینه و با شوق به سمتش میدوه... در آنی به علامه میرسه... به علامه میگه : آقا برامون دعا کنید...
علامه با انگشت به سینه شان اشاره میکنن و میگن:
خودت رو دریاب... از خودت غافل شدی... مسئله اینه... گره ات اینه... اونوقت از من دعا میخوای... (نقل به مضمون)
دعا خیلی خوبه اما اگه دعا گرایی ما رو از خودمون غافل کنه چندان ثمری نداره... دعا بطون مختلفی داره... دعا یعنی خواستن و طلب کردن...
ببینیم چقدر خواهانیم... و تجلی این خواستن در زندگیمون چیه
پاسخ:
فهمیدم. خیلی ممنون
عزیزمممم نی نی تو راه داری؟؟! :)
ان شالله سلامتی بده خدا بهت وااای برای ما خیلی دعا کن خب؟؟! قول بده :)
پاسخ:
بله! :)

چشم. اگه قابل باشیم! :)
۰۶ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۶ سائلِ معنا
نه
بد نیست...
اصلا..
پاسخ:
راستش احساسم اینه که فقط شکل روزه من فرق داره! بهم وظیفه ای محول شده که هیچ کس جز من نمیتونست انجامش بده. بچه من رو جز من نمیتونه کسی به دنیا بیاره وپرورش بده. به نظرم جامعه من و خود من و خانواده من به بچه م بیشتر نیاز داره تا روزه م...اونم یه بچه سالم، یه دختر سالم که بتونه احساسات من رو درک کنه و اون احساس رو مثل خود من توی خانواده دیگه ای منتشر کنه. سال قبل واقعا حسرت داشتم و غصه میخوردم. چون احساس بیفایده بودن و وابسته بودن داشتم.
ولی بازم ممنون از کامنتاتون! خیلی برام جالب بود . یه عالمه فکر برام داشت.
هر سال ماه مبارک روی یه چیزی کار میکنم. الان فکر میکنم باید بگردم ببینم میخوام کدوم یکی از اسماء الله به من جلوه کنه. کدوم یکی برای رشد من مناسبتره؟!
۰۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۵ سائلِ معنا
یکی از مسائلی که من وقت بارداری همسرم روش حساس بودم بحث سلامت غذایی همسرم بود...
چون عمیقا معتقد بودم سلامت غذایی روی اعتدال مزاج بچه اثر داره... و اعتدال مزاج روی درک و فهم بچه برای آینده...
و بعد از تولد واقعا میدیدم اثرات اون مراقبت ها رو...
فرزند من بسیاری از حساسیت های غیر طبیعی بقیه بچه ها رو نداره... بیشترین انعطاف رو در خوردن انواع غذاها داره...
ابن سینا میگه یکی از نشانه های اعتدال مزاج اینه که شخص اکثر غذاهای سالم با طبعش همخوانی داره و کشش داره نسبت به خوردنش...

نمی خوام بگم بچه ام اعتدال مزاج داره... به نسبت عرض میکنم...
دشمنان به صورت جدی ورود پیدا کردن در اخلال وارد کردن در سیستم غذایی ما... و دقیقا اعتدال مزاج ها رو نشانه رفتن...
ما وظیفه داریم نسبت به غذاها و اثراتش و مزاجها علم پیدا کنیم...
ان شا الله برای این موضوع هم در کانال برنامه داریم
پاسخ:
این مسئله رو تاجایی که تونستم رعایت کردم.
در مورد محمدحسین هم رعایت کردم ولی خب نسبت به خوردن غذاها انعطاف نداره ولی سلامت کلیش واقعا بهتره..یه جور محسوسی نسبت به بچه های دیگه سالمتر و قویتره!
سلام
اره چون سبکه و خیرش زیاد پیشنهاد کردم بهت
منم معمولا میترسم که برنمیدارم
منتها این رو اگه روزی یادت هم رفت چون ختم ماهانه است تا پایان ماه میتونی بخونی و هر روز دین بر گردنت نمیندازه
پاسخ:
سلام. ممنون خوبه. پس به منم بگو. الان میام توی لینکش

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.