شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

بـیـقـرار درانـتـظـار طـلـوع آفـتـابــــ

شبنم بـیـقـرار

شعلگی ریشه در زمین داشتن و سر بر آسمان ساییدن است...
زمینی بودن و چشم به آسمان داشتن...

اما همان لحظه که شعله در اوج به سر می برد
لحظه مرگ اوست!
و چه خوش است مرگ برای آرمان...

چه بی قرار است دل شعله برای پرواز و چه زبانه می کشد!
زبانه های آتش، نه از برای حرارت، که برای سوختن در حسرت پرواز است

نگاه شعله به آسمان است...
اما پابند زمین...

=======================

زمانی شعلگی بودم و دلی بیقرار، اما...
فهمیدم حتی گرما و میل به بالا رفتن هم از آفتاب وجود مولایم است. پس شبنم شدم...
اشک شب انتظار
شاید روزی، در جایی، نگاه آفتاب پشت ابر، که دیگر پشت ابر نبود (ان شاء الله) مرا دید و گرمای تبخیر برای وصل به خود، داد!
تا نیایی گره از کار بشر وا نشود...

=======================

پرواز کردن، ربطی به بال ندارد....
دل می خواهد...
ولی به وسعت آسمان...
دل را باید آسمانی کرد....

=======================

با تعریف و تمجید و احسنت و عالی بود و... به شدت برخورد میشه! لطف کنید که این دست نظرات رو نذارید چون حتی عدم نمایشش هم هیچ کمکی به نویسنده نمی کنه! من واقعا اذیت می شم وقتی این دست نظرات رو می بینم! کلی باید با خودم کلنجار برم! من ضعیفم تعریف شما روی من اثر میذاره! به خدا این کار برای من خوب نیست! دوستم باشید و برام کمک...ممنون

=======================

دیگه از این به بعد نظرات جز در موارد لازم جواب داده نمیشه. تایید میشه ولی جواب داده نمیشه! مگر این که سوال خاصی بپرسن و یا کار واجبی باشه. یا حرف خاصی زده بشه که به بحثی دلچسب منجر بشه.

همه برام به شدت محترم هستن اما این کار الان برام لازمه.

=======================

خیلی از پست های وبلاگم شاید اونقدر که باید گویا نباشه ولی توی جوابام به کامنتا حرف توی پست رو توضیح میدم. چون من آدمی هستم که حرفم رو توی گفتکو میتونم بزنم. اگر دلتون خواست دقیق متوجه منظورم از پستی بشید لطفا کامنتا رو و جوابشون رو هم بخونید. ولی تا قبل از اون در مورد پست قضاوتی نکنید!

=======================

اللّهم وفّقنا لما تحبّ و ترضی

آخرین مطالب
۰۵
مرداد ۹۵

همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی
چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی؟!


به کسی جمال خود را ننموده ‏یی و بینم
همه جا به هر زبانی، بود از تو گفت و گویی!


غم و درد و رنج و محنت همه مستعد قتلم
تو بِبُر سر از تنِ من، بِبَر از میانه، گویی!


به ره تو بس که نالم، ز غم تو بس که مویم
شده‏ام ز ناله، نالی، شده‏ام ز مویه، مویی


همه خوشدل این که مطرب بزند به تار، چنگی
من از آن خوشم که چنگی بزنم به تار مویی!


چه شود که راه یابد سوی آب، تشنه کامی؟
چه شود که کام جوید ز لب تو، کامجویی؟


شود این که از ترحّم، دمی ای سحاب رحمت!
من خشک لب هم آخر ز تو تَر کنم گلویی؟!


بشکست اگر دل من، به فدای چشم مستت!
سر خُمّ می سلامت، شکند اگر سبویی


همه موسم تفرّج، به چمن روند و صحرا
تو قدم به چشم من نه، بنشین کنار جویی!


نه به باغ ره دهندم، که گلی به کام بویم
نه دماغ این که از گل شنوم به کام، بویی


ز چه شیخ پاکدامن، سوی مسجدم بخواند؟!
رخ شیخ و سجده‏گاهی، سر ما و خاک کویی


بنموده تیره روزم، ستم سیاه چشمی
بنموده مو سپیدم، صنم سپیدرویی!


نظری به سویِ (رضوانیِ) دردمند مسکین
که به جز درت، امیدش نبود به هیچ سویی‏



پ. ن: با اجازه دوستان مشهد الرضا نایب الزیاره بودم!(جدی جدی ها! جای همه زیارت کردم و نماز زیارت خوندم. هرکسی حتی بلاگرا!) با بی میلی رفتم مشهد!!! تعجب می کنید؟! دقیقا با بی میلی رفتم! ولی به مرحمت امام رئوف، سلطان ابالحسن الرضاء (علیه آلاف التحیة و الثناء) زیارت بی محتوای دل.بیقرارِ بی مقدار، تبدیل به یه عشقبازی واقعی شد!...
 چی شد و چه جریانی پیش اومد ان شاء الله پست بعد...

پ.ن: احساسم بهم میگه نظرات رو برای این پست باز بذارم...

سر خم می سلامت(2)

سرخم می سلامت(3)


۹۵/۰۵/۰۵

نظرات  (۱۰)

زیارتتون قبول باشه.
پاسخ:
ممنون ولی برای این نظراتو باز نذاشتم!!!
۰۵ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۴۴ سید محمد رضی زاده
نوش و روح و جان
قبول باشد ان شاءلله
چه بیخبر! دعام کنید ها...
همه مشهدن فعلا :))
پاسخ:
سلام
دعا کردم.
گفتم که...الانم برگشتم.
۰۶ مرداد ۹۵ ، ۰۰:۱۶ آفتابگردون ...
زیارت قبول عزیزم:)
پاسخ:
سلامت باشید ولی من برای زیارت قبولی نظرات رو باز نذاشتم ها!! :)
سلام زیارتتون قبول
البته میدونم برای زیارت قبولی نظرات رو باز نذاشتین :)))
پاسخ:
برای بیان احساسات خودتون باز گذاشتم.
ممنون
سر خم می سلامت...شکند اگر سبویی:((

ما را به سخت جانی خود این گمان نبود..

دیگه سخت میشه آرزوی شهادت کرد...دیگه هر حرفی امتحانی در پی داره...
پاسخ:
بعضی وقتا ارزوها دست نایافتنی نشون میدن..قشنگیش به همینه!
هرچند فهمیدم باید ارزوی بندگی خوب رو داشته باشم...
چون که صد آید نود هم پیش ماست.
کاش هممون که میریم زیارت بتونیم کامل درکش کنیم نه اینکه فقط بریم زیارت
پاسخ:
ان شاء الله...
ولی خب برای هرکس به اندازه ظرف وجودیش درک کاملی رخ میده...

۰۸ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۱۷ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
پ.ن: احساسم بهم میگه نظرات رو برای این پست باز بذارم...

مرسی:)
پاسخ:
خواهش...
ولی برای چی تشکر کردید؟!!
۰۹ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۲۹ محمد آذرکار
خوشا به سعادتون ، التماس دعای فرج.
استفاده کردیم.
زیارت قبول

امیدوارم بنده رو هم یاد کرده باشید

اینجا که یاد نمی کنید
پاسخ:
سلامت باشید!
اتفاقا یاد همه بودم...
من که عرض کردم برادر من دارم سعی میکنم وبلاگ آقایون نرم...
در ضمن بعد از دو ماه استراحت مطلق دارم به کارای عقب افتاده زیادم میرسم واقعا حتی به وبلاگ خودم هم نمیرسم! یکم وضعیت کارام باید بهتر بشه...

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.